Προδημοσίευση του Προγράμματος “Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων (II)”
Το Πρόγραμμα «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων (II)» εντάσσεται στα πλαίσια του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα 2007-2013» (ΕΠ.ΑΝ.ΙΙ) και αποτελεί μέρος της στατηγικής του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων (ΥΠΑΝΥΠ) προς την κατέυθυνση ενίσχυσης της εξωστρέφειας των Ελληνικών Επιχειρήσεων. Η πρωτοβουλία αυτή, η οποία αποτελεί συνέχεια των πρωτοβουλιών της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας (ΓΓΒ) για την Εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων, στοχεύει:
- Στην ενίσχυση της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας υφιστάμενων κυρίως μεταποιητικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και υπό προϋποθέσεις μεγάλων επιχειρήσεων, ως βασικής επιλογής για την αναβάθμιση της παραγωγικής βάσης της χώρας προς αγαθά και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, με ποιότητα, περιβαλλοντική ευαισθησία και ενσωμάτωση γνώσης και καινοτομίας.
- Στην αύξηση της εξωστρεφούς επιχειρηματικής δραστηριότητας ευκαιρίας και της προβολής των ελληνικών επιχειρήσεων και των προϊόντων τους στις διεθνείς αγορές.
- Στον αναπροσανατολισμό της παραγωγής προς κλάδους και προϊόντα ψηλότερης προστιθέμενης αξίας που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της εξωστρεφούς ανταγωνιστικότητας τους μέσω της τόνωσης της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και της σύναψης διεθνών συνεργασιών.
- Στην ανάπτυξη συνεργασιών/συνεργιών βιομηχανίας – εμπορίου – υπηρεσιών και δεσμών συνεργασίας Ελληνικών και διεθνών επιχειρήσεων, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικής παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές.
Τα ανωτέρω αποτελούν και δεσμευτικούς στόχους του προγράμματος, η επίτευξη των οποίων θα εξετάζεται στην ολοκλήρωση του έργου έκαστης επενδυτικής πρότασης. Οι όροι και οι προϋποθέσεις εξέτασης επίτευξης των στόχων αναλύονται στις σχετικές παραγράφους και παραρτήματα του Οδηγού.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΙΙ» ενισχύονται έργα ύψους προϋπολογισμού ύψους επένδυσης ως ακολούθος:
- από €20.000,00 έως €200.000,00 ευρώ για επενδυτικά σχέδια επιχειρήσεωνπου ΔΕΝ εμπίπτουν στους κωδικούς οικονομικής δραστηριότητας 62, 63 και 70 – 70.22, 73 – 73.11.11, 74 – 74.10.1, 74.10.2 (ΚΑΔ – NACE 2008).
- από €20.000,00 έως €100.000,00 ευρώ για επενδυτικά σχέδια επιχειρήσεωνπου εμπίπτουν στους κωδικούς οικονομικής δραστηριότητας 62, 63 και 70 – 70.22, 73 – 73.11.11, 74 – 74.10.1, 74.10.2 (ΚΑΔ – NACE 2008)
Σε κάθε περίπτωση, το ύψος του προϋπολογισμού του προτεινόμενου επενδυτικού σχεδίου δεν δύναται να υπερβαίνει το 60% του Μέσου Όρου του Κύκλου εργασιών της τελευταίας τριετίας της επιχείρησης ή τουλάχιστον της μίας (1) δωδεκάμηνης πλήρους διαχειριστικής χρήσης που αποτελεί τυπική προϋπόθεση συμμετοχής στο παρόν Πρόγραμμα. Η προϋπόθεση του ανωτέρω ποσοστού ισχύει για τις προτάσεις που υποβάλλονται από όλες τις επιχειρήσεις, είτε στο πλαίσιο μιας συνεργασίας είτε μεμονωμένα.
Το συνολικό ποσοστό ισοδύναμης Δημόσιας Χρηματοδότησης καθορίζεται από το μέγεθος της επιχείρησης και την σύναψη ή μη συνεργασιών και διαμορφώνεται ως εξής:
1) Για μεμονωμένα Επιχειρηματικά Σχέδια της περίπτωσης (Α) του Κεφ. 6 και για όλες τις κατηγορίες των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων:
- 45% του επιλέξιμου προϋπολογισμού για όλη την Επικράτεια.
2) Για την περίπτωση μεμονομένων επενδυτικών σχεδίων χωρίς συνεργασίες, για όλες τις κατηγορίες των Μικρομεσαίων επιλέξιμων εμπορικών επιχειρήσεων και για τις μεγάλες επιχειρήσεις (περιπτώσεις (Β) και (Γ)) του Κεφ. 6:
- 35% του επιλέξιμου προϋπολογισμού για όλη την Επικράτεια για την περίπτωση τις εμπορικές ΜΜΕ,
- 30% του προϋπολογισμού για όλη την Επικράτεια για τις μεγάλες επιχειρήσεις.
3) Όλες οι κατηγορίες των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και στα πλαίσια σύναψης συνεργασιών είτε με επιλέξιμες εμπορικές επιχειρήσεις είτε με άλλες μικρομεσαίες επιχειρήσεις (περιπτώσεις (Β) και (Δ) του Κεφ. 6):
- 55% του επιλέξιμου προϋπολογισμού για όλη την Επικράτεια.
4) Για την περίπτωση των συνεργασιών με μεγάλες επιχειρήσεις – συνεργασίες της περίπτωσης (Γ) του Κεφ. 6:
- 45% του επιλέξιμου προϋπολογισμού για όλη την Επικράτεια για τις μεγάλες επιχειρήσεις και,
- 55% του προϋπολογισμού για όλη την Επικράτεια για όλες τις κατηγορίες των ΜΜΕ.
Οι επιλέξιμες ενέργειες αφορούν νέα προϊόντα / υπηρεσίες ή εν γένει προϊόντα / υπηρεσίες σε νέες αγορές και περιλαμβάνουν επενδύσεις που εντάσσονται στις κατωτέρω γενικές κατηγορίες ενεργειών:
- Μηχανολογικός Εξοπλισμός – Ειδικές Εγκαταστάσεις
- Ενέργειες πληροφορικής / τηλεπικοινωνιών
- Ενέργειες σχεδιασμού, πιστοποίησης και συμμόρφωσης προϊόντων και συσκευασίας.
- Ενέργειες (πλην μελετών) προβολής σε αγορές – στόχους.
- Ενέργειες Τεχνικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης.
- Ενέργειες (πλην μελετών) προστασίας ή απόκτησης και χρήσης πατεντών, πνευματικής ιδιοκτησίας και μεταφοράς τεχνογνωσίας σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
- Ενέργειες ανάπτυξης εξειδικευμένου προσωπικού και ανθρωπίνων πόρων.
- Λοιπές Ενέργειες (μόνο για ΜΜΕ)